Optimoinnit

Tiedätkö, että meidän kauttamme saat moottorioptimoinnit Volvoihin, jotka perustuvat P1, P2 ja P3 alustoihin sekä SPA:an? Nämä optimoinnit eivät ainoastaan lisää auton tehoa verrattuna tehtaalta tulleeseen tilanteeseen, vaan myös vähentävät polttoaineen kulutusta.
Autoihin tehtävien optimointien avulla voimme parantaa auton suorituskykyä entisestään ja samalla alentaa sen ympäristövaikutuksia. Ota yhteyttä meihin ja saat lisätietoa siitä, miten voimme auttaa sinua saamaan enemmän irti Volvosi moottorista!

Moottorin suorituskyvyn optimointi

Moottorin suorituskyvyn lisääminen on mahdollista muuttamalla moottoriyksikön ohjausohjelmistoa tai muuttamalla joitain moottorin laitteistokomponentteja. Ohjelmistojen toimittajamme bensiini-, diesel- ja hybridiajoneuvoille ovat Obbetuning.nl Alankomaista ja aikaisemmin ARD Tuning Yhdysvalloista.

Volvo tuottaa tyypillisesti ja edelleen valmistaa ajoneuvoja samalla / hyvin samankaltaisella moottorilla, jolla on hyvin erilaisia tehoja. Tämä johtuu paitsi markkinointitarkoituksista myös verotussyistä – tyypillisesti autoille Belgiassa. Näissä autoissa moottorin “rajoittamaton” ohjelmistoversio voidaan saada pelkällä ohjelmistomuutoksella. Tyypillinen esimerkki on D5244T – 96-kW / 280-Nm, joka on täysin sama kuin D5244T – 120-kW / 340-Nm, lukuun ottamatta ohjelmistoa. Tämä mahdollistaa tehon kasvattamisen 96 kW: sta 120 kW: iin tai jopa edelleen 147 kW: iin / 470 Nm: iin ilman, että palvelun käyttöikää muutetaan. Ohjelmiston moottoritehon säätäminen on erittäin nopeaa, yksinkertaista ja täysin ei-invasiivista moottoriyksikölle VDASHin ansiosta, koska ohjelmisto ladataan OBD-liitännän kautta. Auton osien poistaminen ei ole tarpeen.

Suorituskyvyn lisääntyminen on erityisen hyödyllistä yhdistettynä automaattivaihteistoon, joka vaihtaa nopeammin ja aikaisemmin korkeamman vääntömomentin ansiosta, poistaen “sekaannuksen” tunteen ohituksen aikana. Korkeamman tehon ansiosta alhaisemmissa moottorinopeuksissa moottori ei pyöri niin paljon, ja polttoainesäästöt vaihtelevat yleensä 0,5 – 3 litraa (joillakin bensiinimalleilla) per 100 km.

Niille, jotka haluavat lisätä suorituskykyä ohjelmiston muokkaamisen lisäksi, on mahdollista muuttaa itse moottorin yksittäisiä komponentteja. Niihin kuuluvat:

  • Suurempi / alumiininen välijäähdytin
  • Isompi turbo
  • Isommat suuttimet
  • Tehokkaampi polttoainepumppu
  • Suurempi pakoputki
  • Taotut männät
  • Taotut kiertokangen
  • TCV-viritys
  • Blow-Off -venttiili (BOV)
  • Kevyt hihnapyörä
  • jne…

Nämä laitteiston muutokset vaativat myös ohjelmistoa. Voimme toimittaa nämä mukautetut ohjelmistomuutokset. Nämä muutokset ovat yleensä useiden kymmenien tuhansien eurojen ja jopa satojen tuhansien eurojen arvoisia. Suorituskyvyn lisääntyessä on tarpeen huomioida myös auton muut osat, kuten alusta (iskunvaimentimet, hiljaiset lohkot, jouset, vakaimet jne.), mutta ennen kaikkea jarrut ja renkaat.

Joissakin tapauksissa kannattaa harkita nykyisen ajoneuvon myymistä ja vahvemman version ostamista, jos sellainen on saatavilla.

Tyypillisesti erittäin sopimattomia ovat bensiini 4-sylinteriset, atmosfäärilliset moottorit, jotka on otettu FORDilta (1.6i / 1.8i / 2.0i).